Kako dijabetes utiče na zdravlje usta?

Dijabetes ima uticaja na zdravlje zuba i usta i može povećati rizik za nastajanje određenih bolesti. Jedan od pet slučajeva potpunog gubitka zuba je povezan s dijabetesom.

Problemi sa desnima i zubima javljaju se usled oštećenja sitnih krvinh sudova koji učestvuju u ishrani i zaštiti tkiva usne duplje. Nedostatak pljuvačke tj. suva usta mogu doprineti razvoju karijesa zuba.

Oboljenja desni i dijabetes

Da li Vam desni krvare tokom pranja zuba? Ukoliko je odgovor potvrdan, to može biti rani znak bolesti desni. Ako se situacija pogoršava, možemo očekivati uznapredovalu upalu desni sa oštećenjem kosti oko zuba, što predstavlja napredovanje bolesti ka parodontopatiji.

Suva usta i šećerna bolest

Studije su utvrdile da osobe sa dijabetesom imaju manje pljuvačke. Pacijenti sa šećernom bolesti mogu imati osećaj pečenja i žarenja u ustima usled smanjenja lučenja pljuvačke. Ovo stanje je direktno povezano sa nastankom karijesa zuba.

Infekcije usta

Zbog smanjenog lučenja pljuvačke opada i odbrambena sposobnost od mikroorganizama. Ovakvo stanje rezultuje pojavom oralne kandidijaze, tj. beličastih naslaga na sluzokoži obraza i desni. Ovo oboljenje češće se javlja kod osoba koje nose totalne ili parcijalne proteze. Pored oralne kandidijaze javljaju se i druge infekcije karakteristične za prisustvo šećerne bolesti.

Sporije zarastanje rana kod dijabetesa

Zbog povećanog nivoa šećera u krvi može se očekivati da će rane u ustima sporije zarastati. To se najčešće manifestuje pojavom afti u ustima koje zarastaju duže vreme. Takođe produženo krvarenje iz rane je karakterističan simptom, zbog čega treba obratiti pažnju ukoliko je planirano vađenje zuba kod pacijenata sa dijabetesom.

Kako doprineti zdravlju usta i zuba?

Redovno održavanje oralne higijene je obavezno. Preporučuje se upotreba i rastvora za ispiranje usta, kao i upotreba interdentalnih četkica i dentalnog konca. Naravno, šećerna bolest mora biti strogo kontrolisana ishranom i terapijom koju sprovodi Vaš endokrinolog.

Autor: dr Milan Babić

Informacije objavljene na našem web sajtu su isključivo informativnog karaktera. Čitanjem sadržaja nije napravljen odnos pacijenta i lekara. Nijedna dijagnoza ili tretman ne mogu biti obezbeđeni bez prethodnog kliničkog pregleda koji je osnovno i najvažnije dijagnostičko sredstvo. Informacije koje ste pročitali treba koristiti isključivo uz konsultacije sa stomatologom. Ordinacija ne pruža garancije vezane za informacije na ovom sajtu. Specifične medicinske, stomatološke ili hirurške savete za Vaš konkretan slučaj možete dobiti isključivo na kliničkom pregledu. Stomatološka ordinacija “Dental centar Bobić” ne preuzima odgovornost za druge sajtove koji su linkovani sa ovim sajtom i takvi linkovi ne podrazumevaju bilo kakvu vezu ili podršku tim sajtovima.